Marcel en Claudy's Trouwen op Curacao !!!

Trouwen op Curacao:

Dat is wat we wilden, lekker warm op het strand met een mooie zonsondergang. Na het een en ander rond gekeken te hebben op het internet kwamen we bij www.bankasa.com na wat emails op en neer kwam er een voorstel en een offerte, door de offerte aan te betalen en wat documenten vanuit Nederland op te sturen zijn we op 14 januari 2006 in ondertrouw gegaan. Op 6 juni 2006 gingen we dan met zijn 8-en naar Curacao. We verbleven in Plaza Hotel in Willemstad, niet het mooiste hotel maar goed genoeg om te slapen en snel in het centrum te zijn. Eerste dagen hebben we veel dingen bezocht, klein Curacao, eiland tour, seaquarium en de Hato grotten.

Op zaterdag avond kwam de ambtenaar van Curacao die ons zou trouwen om 19:30 nog naar het hotel. Dit was voor een inleidend gesprek. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren!

Maandag 12 juni 2006 was dan de grote en zeer relaxte dag. Marcel heeft 's morgens tot een uur of 13:30 nog bij het zwembad gehangen. Claudy moest om 11:30 bij de kapper zijn. Rond 14:45 zijn we vanuit het Hotel vertrokken nadat Marcel, Claudy op de lange trap voor het eerst in 'dr trouwjurk en zij hem in zijn trouwpak gezien hadden. Van 15:00 tot ongeveer 16:45 was het foto's (370 in totaal door Bankasa fotograaf) maken in Kura Hulanda (Otrabanda) en de pondjes brug. Voor ons was het wat onwennig zo op de foto, normaal knippen we maar wat los.

Om 17:00 begon het trouwen in Hook's hut.

De ambtenaar vertelde een leuk persoonlijk verhaaltje, gebaseerd op het gesprek dat we de zaterdag ervoor gehad hadden. Daarna was het feliciteren en elkaar de ringen aan doen. De ringen aandoen ging wat moeilijk door de dikke vingers van de warmte, maar een beetje body lotion doet wonderen. Ook kwam de band Happy Eppy de steiger op, deze zorgden voor een beetje muziek. Na de champagne, taart en een dansje gingen we eten aan de waterkant.

Het eten was prima op de naar Nederlandse standaard bijna rauwe rode tonijn na.
Van Happy Eppy hadden we ook nog een CD gekregen met alle handtekeningen.

Om 22:30 gingen we naar het hotel waar we een nachtje in de bruidsuite sliepen. In de bruidssuite kregen we nog een fles champagne van de over/over buurtjes Bas en Ingrid. Die hadden ze met, wat we achteraf hoorden, veel moeite, geregeld voor ons.

De dag na het trouwen zijn 2 van ons groepje naar huis gegaan vanwege het werk. Wij hebben ons nog vermaakt met wat snorkelen en lamballen. Vrijdag de 16de juni zijn we met zijn 6-en weer naar Nederland gegaan. In schiphol stonden wat buurtjes met een spandoek. Thuis hadden ze de boel ook nog versiert met bloemen van plastic tasjes, slingers en een bloemetje. Ook zijn we al naar het gemeentehuis geweest om het huwelijk over te laten schrijven naar Nederland.

Hierbij willen we iedereen bedanken die meegegaan is, dit allemaal mogelijk gemaakt hebben en een steentje bijgedragen hebben!!