Marcel's BMW Pagina !!!


Dit was mijn BMW 320i uit '86.

Het is een 2 liter 6 cylinder in-1-line motor met ongeveer 125 pk(92kW)@5800 rpm. En ongeveer 170Nm@4000rpm. Gekocht met 200.545 km op de teller.
Mechanische verbeteringen die ik heb uitgevoerd zijn DTM uitlaat en K&N Luchtfilter (Cone type). Ik zou iedereen adviseren om een DTM uitlaat op zijn/haar BMW te plaatsen, klinkt erg mooi !!! (P.S. uitlaat zit niet op de auto toen de foto gemaakt was.)
Als je zo'n auto goed onderhoud en goed warm rijd voor dat je er gas mee gaat geven, houd ie het tonnen lang vol.
 

Problemen die ik met de auto gehad heb:

  • Water in de kofferbak; Waterdrains van het zonnedak waren doorgeroest (+/- 2 dagen om te maken, inclusief verwijderen achterruit). De drains waren gemaakt met polyester en lijm.
  • Slechte uitlaat; vervangen door een RVS DTM !! Welke ik al veel eerder had moeten vervangen, klinkt erg mooi.
  • Lekkende rubber buis tussen motor blok en lucht volume meter.
  • Versleten rubbers bij de achter schokbreker bevestiging; Compleet vernieuwd.
  • Versleten schakelpook mechanisme; Compleet vernieuwd.
  • Bestuurders deur raam rubbervernieuwd, minder wind ruis. Los gekomen door???
  • Nieuw voorbanden , waren initieel verwisseld met de achterste.
  • Versleten rubbers in de control armen, vernieuwd, stuur vibreerd nu niet meer bij bepaalde snelheden. 
  • De extra lucht bij koud klep is vervangen door een electrische van een 525i. Electrische verbinding is gemaakt bij het benzine pomp relais.
  • Kleppen deksel pakking vervangen. Lekte een beetje olie . Ik verwacht dat ie niet vervangen is toen de distributie riem vervangen is.
  • Probleempjes die er nog waren:

    • Olie verbruik; 1l op de 3000 km. Voornamelijk als er veel boven de 4000 rpm gereden word. Koprevisie kon het oplossen rond de 800 euro.
    • Nieuwe achterbanden (225-60 ?? 205-60 nu....) en schokbrekers voor en achter.
    • Chassis bij de achter wielen is behoorlijk doorgeroest (vooral aan bijrijder kant).

    De auto is op 10 juni 2000 verkocht met 223685 op de teller. Vervangen door een 1992 525i met 247000 km, plaatje rechts.

     

    Boven staat een plaatje van mijn '92 E34 525i BMW.

    Het is een 2.5 liter 6 cylinder in een lijn motor met ongeveer 192 pk@5900 rpm. Koppel ongeveer 250Nm@4700rpm. Gekocht met 247.000 km.

    Rond de 260.000 km had de auto problemen met de automaat computer, hij schakelde hakkerig. Dit was gekomen doordat ze bij het monteren van de nieuwe velgen en banden een te lichte heft brug hadden gebruikt (max 1500 kg). De auto was ongveer 10 cm naar beneden gevallen. De computer was vervangen en opnieuw geprogrammeerd, kosten rond de 800 euro.

    Rond de 300.000 km is de koppakking vervangen.

    Oktober 2006 nieuwe voor schokbrekers(Monroe).

    Boven zijn wat aanpassingen te zien, 17 inch velgen, geventileerde voorschijven, DTM uitlaat.

    November 2006 nieuwe aandrijf stang voor de ruiten wisser(6 euro voor de stang), zit tussen motor en de rest vd ruitenwissers. Zie ook de plaatjes links.
    Eerste is de goede verbinding, tweede de versleten, derde de complete stang.

    Nov 2006, de snelheidsmeter en de toerenteller waren gerepareerd met deze fix . Dit was gedaan omdat als de tempratuur buiten rond de 5 graden Celcius was, de tellers (km/rpm) op en neer sprongen. De snelheidsmeter gaf bijvoorbeeld 20km/h aan, als je 80 km/h reed.

    Feb 2007, de start motor is vervangen, soms gooide ie de motor niet rond en zichzelf wel. De koolborstels en connectie naar de motor waren slecht.

    Gesloopt, met sloop premie, met km stand (Juni 2009) 380.000. Hij liep nog goed, alleen moesten de branstof en rem leidingen vervangen worden.

    Dit is mijn BMW X5 uit november '01.

    Het is een 4.4 liter V8, motor met ongeveer 286 pk(210kW)@5400 rpm. En ongeveer 440Nm@3600rpm. Gekocht met 120.013 km op de teller.
    Dingen die ik eraan veranderd heb zijn achter ramen getint, angel eyes ingebouwd. Hieronder wat foto's van angel eye inbouw, (Opmerking: Zwarte lens houder, tweede foto, is met schroeven bevestigd, breken makkelijk!!) volledige beschrijving op www.Xoutpost.com.
     

    Back...