|
Dit was mijn BMW 320i uit '86. Het is een 2 liter 6 cylinder in-1-line
motor met ongeveer 125 pk(92kW)@5800 rpm. En ongeveer 170Nm@4000rpm.
Gekocht met 200.545 km op de teller. |
Problemen die ik met de auto gehad heb: |
|
Probleempjes die er nog waren:
De auto is op 10 juni 2000 verkocht met 223685 op de teller. Vervangen door een 1992 525i met 247000 km, plaatje rechts. |
|
|
Boven staat een plaatje van mijn '92 E34 525i BMW. Het is een 2.5 liter 6 cylinder in een lijn motor met ongeveer 192 pk@5900 rpm. Koppel ongeveer 250Nm@4700rpm. Gekocht met 247.000 km. Rond de 260.000 km had de auto problemen met de automaat computer, hij schakelde hakkerig.
Dit was gekomen doordat ze bij het monteren van de nieuwe velgen en banden een te lichte heft brug hadden gebruikt (max 1500 kg). De auto was ongveer 10 cm naar beneden gevallen.
De computer was vervangen en opnieuw geprogrammeerd, kosten rond de 800 euro. Rond de 300.000 km is de koppakking vervangen. Oktober 2006 nieuwe voor schokbrekers(Monroe). |
Boven zijn wat aanpassingen te zien, 17 inch velgen, geventileerde voorschijven, DTM uitlaat. Nov 2006, de snelheidsmeter en de toerenteller waren gerepareerd met deze fix . Dit was gedaan omdat als de tempratuur buiten rond de 5 graden Celcius was, de tellers (km/rpm) op en neer sprongen. De snelheidsmeter gaf bijvoorbeeld 20km/h aan, als je 80 km/h reed.
Feb 2007, de start motor is vervangen, soms gooide ie de motor niet rond en zichzelf wel. De koolborstels en connectie naar de motor waren slecht. Gesloopt, met sloop premie, met km stand (Juni 2009) 380.000. Hij liep nog goed, alleen moesten de branstof en rem leidingen vervangen worden. | |
|
Dit is mijn BMW X5 uit november '01. Het is een 4.4 liter V8,
motor met ongeveer 286 pk(210kW)@5400 rpm. En ongeveer 440Nm@3600rpm.
Gekocht met 120.013 km op de teller. |
|
|
|
|
|
|