Marcel's Vakantie pagina !!!

Winterberg Februari 2004:

In Winterberg verbleven we met de buurtjes in een klein vakantie park. Het park zelf heeft een binnen zwembad, het was er mooi en rustig. Het huisje had een openhaard en 3 slaapkamers. We verbleven er 2 nachten. Op zaterdag avond gingen we naar een disco vol met Polen en Russen, de muziek was niet bekend maar de wodka was goedkoop... In Winterberg zelf hebben we gesleet. Maar omdat het begon te regenen en de sneeuw te smelten zijn we op zondag al vroeg terug gegaan.

Curacao Maart 2004:

Curacao, mijn eerste vakantie met Claudy, mijn ex-vriendin en vrouw (getrouwd op 12 juni 2006). We verbleven in Plaza Hotel (Van der Valk). Dingen die we gedaan hebben: Bezoekje aan klein Curacao met de boot (http://www.mermaidboattrips.com) een trip van 2 uur enkel. De zee was best ruw, sommige mensen werden ziek. Eiland tour: Blue Curacao fabriek, struisvogel boerderij, Jaantjes pratende menu kaart restaurant, leguanen boerderij (ook gegeten) en de Noord kust. Zeevaart museum/haven in Willemstad. Party bus toer: rondje in Willemstad in een feest bus, cafe's en disco's bezoeken. Plasa Bieu, goed en goedkoop lokaal voedsel. Jetski-en en BBQ op de boot in de zee. En natuurlijk veel lamballen op het strand en snorkelen. Foto links is van het Plaza Hotel. Fotos hieronder van zonsondergang, vuurtoren op klein Curacao en Plaza Bieu.

Egypte Oktober 2004:

In Egypte hebben we een boot toer over de Nijl rivier gedaan van Luxor naar Aswan en terug. We bezochten alle bekende standbeelden en gebouwen. In Hurghada verbleven we in een Hilton Hotel, die erg mooi was met goed eten en veel leuke dingen om te doen. Ik had zelfs een henna tatoeage genomen op mijn schouder... Ik heb ook gedoken. We hebben paard gereden op het strand, een quad toer de woestijn in, waar we zonsondergang bekeken. Daarnaast ook lamballen op het strand, eten en snorkelen. Op een snorkeltrip was Claudy's mobieltje verdwenen, eg gejat door een camera vent. De politie in Hurghada werkte niet echt me om een declaratie te ontvangen, we moesten 2 uur wachten, toen we in 's avonds weer terug moesten komen moesten we weer 2 uur wachten, daarna zijn we zonder iets gegaan. Ik denk niet dat we nog ooit terug gaan, de mensen zijn veel te opdringerig om iets te verkopen. Foto's links zijn van een van de beelden.

Fotos hierboven zijn van Egyptisch feestje op de boot. De boten die naast elkaar liggen te wachten op mensen die bezoekjes doen. Zonsondergang in de woestijn op de weg van Luxor naar Hurghada, toen we met een groep autos en bussen door de woestijn gingen met de politie voor en achteraan, ging het zelfs regenen... Voor de laatste keer had het 4-5 jaar geleden geregend.

Mexico Oktober 2005:

Alles was mooi totdat Wilma arriveerde, we kwamen op vrijdag aan in RIU Tequila, maandag waren we naar Cozumel geweest, een eilandje voor Cancun/Play del Carmen. We zagen daar nog steeds de resten van de vorige orkaan. Bomen waren nog omgewaaid, we waren met een gehuurde scooter het eiland rond geweest. De weg aan de weg kust was nog steeds afgesloten door de vorige storm. Dinsdag hoorden we dat Wilma ove Playa del Carmen zou gaan.

Op dinsdag en woensdag zag je de lokale bevolking de ramen afsluiten door houten schotten, zie foto hieronder. De zee werd ook ruiger. Overdag op donderdag begon de entertainment crew allerlei spelletjes en muziek te spelen, bijna de Titanic. In de avond moesten we al in onze kamer blijven vanwege het weer. Daar hadden we ook wat te eten gekregen. Vrijdag viel de electra uit. De gang voor onze kamer kwam al aardig onderwater te staan vanwege de regen die binnen sloeg. De orkaan werd sterker en sterker (pas op 6.2 MBytes). Om 0:00 kregen we wat te eten. Zaterdag om 14:00 gingen we naar de receptie, veel schade was daar te zien. Op zondag werd het signaal veilig gegeven, iedereen ging naar buiten. Het waaide nog steeds behoorlijk. Zondag hadden we in het Hotel geholpen de rommel op te ruimen. Maandag lagen we alweer op het strand, verder was er toch niks te doen. Dinsdag morgen moesten we heel vroeg richting Merida vliegveld. Vanaf daar vlogen we naar Zaventem, vliegveld van Brussel.

Omdat we eerder moesten gaan hebben we een vergoeding van 300 euro gehad. En een gratis vliegticket voor vluchten buiten Europa via TUI .

De 2e keer Curacao vakantie is tevens ons trouwen in Curacao, we zijn 6 juni 2006 vertrokken, trouwen was op 12 juni 2006, zie Trouwen.

Zie www.bankasa.com, wij zijn op Hook's Hut getrouwd.

Vielsalm Oktober 2007:

Op 10 oktober 2007 zijn we naar Vielsalm geweest, zuid Belgie. Het was slecht weer, regen en zelfs sneeuw op de laatste dag, we bleven 5 dagen. We hadden beter naar een Centre parks park kunnen gaan dan het Sunparks park. Je betaald dik en krijgt weinig. Er waren een paar wilde katten, als je ze wat te eten gaf kwamen ze dicht bij je, eentje kwam zelfs binnen om even op te warmen.

We hebben dar wat rond gereden, leuke heuvels, veel te zien maar niet in het laag seizoen. Goedkope benzine in Luxemburg overigens.

Chersonissos, Kreta April 2008:

Op 20 April 2008 zijn we naar Chersonissos, Kreta, Griekenland gegaan. Normaal is het een erg drukke plaats in de zomer, een Nederlands kolonie. Nu was het er rustig. De vlucht was met www.transavia.com, een goedkope vlucht, je moest je drankjes/eten zelf in vliegtuig kopen. In Chersonissos zaten we in hotel Creta Maris, een goed hotel, niet te veel Engelsen... Op maandag ontmoeten we een ander koppel, zij waren op huwelijksreis, met Sander en Maartje wadden we een auto gehuurd om naar Chania en Rethymnon. Rethymnon was een mooie plaats om te bezoeken.

Op woensdag zijn we naar Knossos en Heraklion stad geweest met een touringcar, foto hier onder.

Op vrijdag zijn met met een jeep safari de bergen ingeweest, erg koud (10 graden) maar wel mooi, er lag zelfs nog sneeuw op de hoogste bergen. En op het strand hadden we het tussen de 25 tot 34 graden.

Op zaterdag moesten we al weer terug, met zijn 13en in het vliegtuig dus lekker ff kunnen slapen.

Zuid Afrika 2 - 24 November 2008:

We wilden een keer op safari, dus gingen we naar Zuid Afrika, we boekten bij www.djoser.nl. Op zondag 2 november vlogen we vanuit Amsterdam naar Frankfurt, 3 uurtjes wachten en dan voor naar Kaap Stad. De vlucht was met www.lufthansa.com. De vlucht was goed gegaan, dus nu waren we voor een paar dagen in Kaapstad, daar zijn we onderandere naar waterfront geweest. En zijn we met de lift de tafelberg opgegaan en met de voet afgedaalt, 3 dagen spierpin... Daarna begon de rondreis, eerst naar Kaap de Goede Hoop.

We zijn ook walfvissen gaan spotten, alleen waren die er niet meer vanwege het seizoen. Dolfijnen en robben hebben we wel gezien

Daarna zijn we naar Oudtshoorn/Graaf Reinet gegaan.

Daar zijn we onderandere gaan wijn proeven, grotten bezoek, de bergen in geweest, etc. etc. Hieronder staat een groeps foto.

Daarna zijn we naar Leshoto gegaan en vonden het voor ons echte Afrika gevoel. Hieronder een foto van wat kinderen in een dorpje dat we bezochten, je mocht geen geld geven, alleen de foto al laten zien was genoeg.

In Royal Nathal NP hebben we de eerste safari gedaan. Daar hebben we onderandere leeuwen/cheeta's/giraf/neus hoorn/olifanten en veel bookjes gezien. Dit park was mooier dan Kruger wat we daarna bezocht hebben. Op de laatste 10 minuten van de nacht safari hebben we het luipaard gezien, daarmee was de big five compleet.

We sliepen some in mooie hotels, maar ook in hutjes als dit

Om een korte samenvatting te geven, het was een leuke vakantie waarin we veel gezien/bezocht en gedaan hebben, leuke groep afwisselend qua samenstelling, maar met lane reis dagen, soms van 7:00 - 17:00, maar ja dat heb je met zo'n rondreis. We vlogen terug vanuit Johannesburg naar Frankfurt, naar Amsterdam.